دانلود کتاب و حل المسائل دانشگاهی

دانلود پروژه - پایان نامه - مقاله- گزارش کارآموزی-جزوه- کتاب-فایل های شبیه سازی

دانلود کتاب و حل المسائل دانشگاهی

دانلود پروژه - پایان نامه - مقاله- گزارش کارآموزی-جزوه- کتاب-فایل های شبیه سازی

دانلود شبیه سازی و ساخت دستگاه اندازه گیری فرکانس لحظه ای

دانلود شبیه سازی و ساخت دستگاه اندازه گیری فرکانس لحظه ای

فرمت : PDF – قابل کپی کردن و ویرایش به همراه شبیه سازی و برنامه نویسی های مربوطه

تعداد صفحات : ۱۱۹

پایان نامه حاضر تحت عنوان ”طراحی، شبیه سازی و ساخت دستگاه اندازه گیری فرکانس لحظه ای درباند Sو “Cبر اساس مقالات و مستندات متعدد.

برای اندازه گیری فرکانس لحظه ای یک سیگنال تک فرکانس از این نکته بهره برده است که طیف حاصل ضرب یک سیگنال در تأخیر یافته ی خودش شامل هارمونیکهایی در مبداء و در دو برابر فرکانس سیگنال اصلی میباشد.

دامنه ی این هارمونیکها متناسب با دامنه سیگنال ورودی و میزان تأخیر ایجاد شده است.

این سیستم در محیط نرم افزار MATLAB پیاده سازی و اجزای آن، در محیط نرمافزار Microwave Office شبیه سازی و بهینه گردید.

مقسم توان ویلکینسون و تزویج کنندهی خط-انشعابی، برای پهنای باند فرکانسی ۲تا ۶گیگا هرتز توسعه داده شدند.

 

دانلود شبیه سازی و ساخت دستگاه اندازه گیری فرکانس لحظه ای

فهرست مطالب:

فصل یکم: کلیات

طرح مسئله
اهمیت و ضرورت انجام پروژه
اهداف کلی و جزئی پروژه

فصل دوم: تئوری  IFM

شرح سیستم IFM
بیان ریاضی مسئله

فصل سوم: بخش RF
طراحی اجزای بخش RF
مقسم توان ویلکینسون
پیاده سازی محاسبات در محیط نرم افزار Matlab
شبیه سازی در محیط نرم افزار  Microwave Office
ساخت، تست و بررسی نتایج

تزویج کننده خط انشعابی

پیاده سازی محاسبات در محیط نرم افزار
شبیه سازی در محیط نرم افزار
مقایسه نتایج تست و شبیه سازی

تزویج کننده خط انشعابی
ضرب کننده

فصل چهارم: بخش پردازش
سخت افزار پردازش
تصحیح و تقویت سیگنال
مبدل آنالوگ به دیجیتال
حافظه جدول مرجع
پردازشگر دیجیتال
منبع تغذیه
دیگر اجزا
نرم افزار پردازش
بررسی برنامه مورد نیاز
سرعت برنامه ها
ارائه برنامه

دانلود شبیه سازی و ساخت دستگاه اندازه گیری فرکانس لحظه ای

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
نتیجه گیری
اندازه گیری و محاسبه خطا
محدودیتها و پیشنهادات
پیوست ها
برنامه ها و توابع نوشته شده
شبیه سازیهای انجام شده
مشخصات المانها و قطعات
تصاویر قطعات شاخته شده
منابع و ماخذ
فهرست منابع فارسی
فهرست منابع لاتین
سایتهای اطلاع رسانی
نرمافزارهای کاربردی

پایان نامه بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی

پایان نامه بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی

فرمت : word

تعداد صفحات: ۱۳۰

چکیده

امروزه با توسعه سریع سیستم‌های حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری، تقاضای انرژی مصرفی و همچنین کیفیت سرویس دهی مطلوب‌تر افزایش یافته است.

رقابت در این عرصه می‌تواند  در نحوه اجرای یک سفر بهینه با اهداف حداقل تاخیر زمانی سفر و حداقل انرژی مصرفی شکل بگیرد.

در این پایان‌نامه چگونگی حصول یک سفر کارآمد توسط یک قطار، تحت قیود پروفیل مسیر و حدود سرعت مورد بررسی قرار گرفته است.

در این راستا، روش‌های بهینه‌سازی چند‌هدفه تکاملی NSGA-II و MOPSO و همچنین روش بهینه‌سازی تکاملی یک‌هدفه Krill Herds، برای تولید یک تراژکتوری سرعت با حداقل انرژی مصرفی، حداقل تاخیر زمانی سفر و همچنین با تامین آسایش مسافرین، مورد استفاده قرار گرفته است.

نتایج به ازای یک زمان سفر معین ۱۲۰۰ ثانیه‌ای نشان داد که تراژکتوری سرعت تعیین شده توسط NSGA-II دارای بهترین عملکرد و کمترین انرژی مصرفی نسبت به دو الگوریتم دیگر است.

همچنین جبهه‌های پارتو منتجه به ازای تعداد اعضا و تکرار یکسان نشان داد که در زمان‌های سفر کوتاهتر از حدود ۱۱۰۰ ثانیه و طولانی‌تر از ۱۵۰۰ ثانیه، MOPSO می‌تواند دارای نتایج مطلوب‌تری باشد.

 

پایان نامه بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی

فهرست مطالب:

  1. ۱٫ فصل اول مقدمه

۲ فصل دوم مروری بر سیستم‌های تراکشن راه‌آهن

۲‌.۱‌    سیستم‌های تراکشن الکتریکی

۲‌.۱‌.۱‌ محرکه موتور DC

۲‌.۱‌.۲‌ محرکه موتور AC

۲‌.۲‌    تراکشن دیزل الکتریک

۲‌.۳‌    تراکشن هیبریدی

۳ فصل سوم مروری بر روش‌های بهینه‌سازی

۳‌.۱‌    بهینه‌سازی یک‌هدفه

۳‌.۲‌    مفاهیم بنیادی در بهینه‌سازی چند‌هدفه

۳‌.۳‌    جستجو و تصمیم‌گیری

۳‌.۴‌    مروری بر روش‌های مرسوم در بهینه‌سازی چند‌هدفه

۳‌.۴‌.۱‌ روش مجموع وزن‌دار

۳‌.۴‌.۲‌ روش مقیدسازی ε

۳‌.۵‌    الگوریتم‌های تکاملی در بهینه‌سازی یک‌هدفه و چند‌هدفه

۳‌.۵‌.۱‌ الگوریتم بهینه‌سازی تکاملی یک‌هدفه Krill Herds

۳‌.۵‌.۲‌ جستجوی چند‌هدفه

۳٫۵٫۳ الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه تکاملی NSGA-II

۴٫۵٫۳ الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه تکاملی MOPSO

۴ فصل چهارم مدل‌سازی حرکت قطار و توان تراکشن

۴‌.۱‌    فیزیک حرکت وسایل نقلیه

۴‌.۱‌.۱‌ آشنایی کلی

۴‌.۱‌.۲‌ کشش سطحی

۴‌.۱‌.۳ مقاومت قطار

۴‌.۱‌.۴‌ جرم موثر

۴‌.۱‌.۵‌ معادله عمومی حرکت وسیله نقلیه

۴‌.۲‌    مدل‌سازی و  شبیه‌سازی

۴‌.۲‌.۱‌ سوییچ وضعیت وسایل نقلیه

۴‌.۲‌.۲‌ ورودی‌های عملیاتی

۴‌.۲‌.۳‌ شبیه‌ساز حرکت قطار

۴‌.۳‌    معادلات حالت و توابع هدف

۵ فصل پنجم بهینه‌سازی تراژکتوری سرعت قطار

۵‌.۱‌    اصل بخش‌بندی مسیر و گراف سرعت

۵‌.۲‌    ارائه یک استراتژی رانندگی کارآمد

۵‌.۲‌.۱‌ ساخت تراژکتوری سرعت

۵‌.۲‌.۲‌ تعیین شاخص کنترل با ضریب آسایش مسافرین

پایان نامه بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی

۵‌.۳‌    پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه NSGA-II روی مساله مورد نظر

۵‌.۳‌.۱‌ تعیین جمعیت اولیه

۵‌.۳‌.۲‌ ابتکار در هدایت فرآیند جستجو

۵‌.۳‌.۳‌ تعیین برازندگی اعضای فرآیند بهینه‌سازی

۵‌.۴‌    پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی چندهدفه MOPSO روی مساله مورد نظر

۵٫۵‌    پیاده‌سازی الگوریتم بهینه‌سازی یک‌هدفه KH روی مساله مورد نظر

۵‌.۶‌    بیانی از مقاوم بودن در روش‌های بهینه‌سازی تکاملی

۵‌.۶‌.۱‌ مقاوم بودن در بهینه‌سازی یک‌هدفه

۵‌.۶‌.۲‌ مقاوم بودن در بهینه‌سازی چند‌هدفه تکاملی

۵‌.۷‌    مورد مطالعاتی

۵‌.۸‌    نتایج شبیه‌سازی و مقایسه

۵‌.۸‌.۱‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم NSGA-I

۵‌.۸‌.۲‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم MOPSO

۵‌.۸‌.۳‌ نتایج حاصل از اعمال الگوریتم KH

۵‌.۸‌.۴‌ تراژکتوری‌های سرعت بهینه

۵‌.۹‌    مقایسه نتایج با یک مرجع

۵‌.۱۰‌  ارائه یک شیوه برای استفاده از روش‌های پیشنهادی

پایان نامه بهینه‌سازی همزمان مصرف انرژی و عملکرد قطار در سیستم‌های راه‌آهن برقی

۶ فصل ششم بهبود کارایی سیستم تراکشن الکتریکی بوسیله کاهش عدم تعادل جریان و همزمان تامین توان راکتیو مورد نیاز

۶‌.۱‌    ساختار کلی یک سیستم ۲×۲۵ کیلو ولت AC اتوترانسفورماتوری

۶‌.۲‌    عیب یابی سیستم و ارائه راه‌حل

۶‌.۳‌    اجرای SVC

۶‌.۴‌    متعادل‌سازی جریان بار

۶‌.۵‌    جبران‌سازی توان راکتیو

۶‌.۶‌     تعریف مساله

۶‌.۷‌    فرآیند بهینه‌سازی

۶‌.۸‌    نتایج و بررسی

۷ فصل هفتم نتیجه‌گیری و پیشنهادات

منابع و مراجع

پیوست‌ها

دانلود شبیه سازی کنترل انرژی باتری خودروی هیبریدی با MATLAB

دانلود شبیه سازی کنترل انرژی باتری خودروی هیبریدی با MATLAB

فرمت : Matlab

با افزایش تعداد خودروها، کمبود انرژی و نگرانی های مربوط به محیط زیست، بیشتر تحقیقات به سمت استفاده از منابع انرژی تجدید شدنی به جای استفاده از سوخت های فسیلی در صنایع خودروسازی پیش رفته است.

در یک خودروی هیبریدی – الکتریکی رویکرد متفاوتی باید نسبت به انرژی الکتروشیمیایی هیدروژن داشت. هیدروژن و اکسیژن در پیل سوختی باهم واکنش می دهند و انرژی الکتریکی را تولید می کنند که این انرژی، چرخ های خودروها را به حرکت وا می دارد.

دانلود شبیه سازی کنترل انرژی باتری خودروی هیبریدی با MATLAB

در واقع پیل سوختی در بسیاری از موارد، به عنوان یکی از مهمترین و پتانسیل دارترین راه حل ها بواسطه ی ظرفیت بالای انرژی، میزان گازهای آلاینده ی صفر و قرار گرفتن در دسته ی سوخت های تجدید شدنی است.

البته هنوز موانع زیادی از جمله، طول عمر نسبتا کوتاه، پاسخ دینامیکی ضعیف، استارت سخت برای پیل سوختی، قیمت بالا و عدم توانایی در ذخیره ی انرژی ترمز هنگام حرکت در سرازیری ها، در استفاده از پیل سوختی برای تأمین توان در سیستم های کششی وجود دارد.

دانلود شبیه سازی کنترل انرژی باتری خودروی هیبریدی با MATLAB

باتری ها یکی از اجزای ضروری خودروهای هیبریدی هستند، گر چه تعداد کمی از تولیدات خودروهای هیبریدی با باتری های پیشرفته در بازار عرضه شده اند.

اما هیچ کدام از باتری های رایج، یک ترکیب قابل قبول اقتصادی از توان، راندمان انرژی و طول عمر را برای حجم بالای تولید خودرو ارائه نداده اند.

ویژگی های مطلوب باتری های مورد استفاده درخودروهای هیبریدی شامل توان و انرژی بالا، پذیرش شارژ بالا برای بیشینه بهره وری از ترمز واکنشی و طول عمر طولانی است.

دانلود شبیه سازی کنترل انرژی باتری خودروی هیبریدی با MATLAB

قستمتی از شبیه سازی این پروژه و نتایج آن

 

شبیه سازی قابلیت اطمینان سیستم های توزیع فعال همراه میکروگرید با MATLAB

شبیه سازی قابلیت اطمینان سیستم های توزیع فعال همراه میکروگرید با MATLAB

فرمت : Matlab

بنابر تعریف میکروگرید ها جزایری هستند که به صورت تعمدی در یک مجموعه تأسیسات یا در یک سیستم توزیع الکتریکی شکل میگیرند و شامل دست کم یک منبع انرژی و بارهای مربوطه می باشند .

میکروگرید را (DER) پراکنده یک سیستم قدرت کوچک میداند به طور معمول در مقیاس چندین مگاوات یا کمتر که دارای سه مشخصه اصلی است :

تولیدات پراکنده، مراکز بار مستقل و قابلیت بهره برداری متصل یا منفصل از شبکه الکتریکی بزرگتر.

بخش های اصلی یک میکروگرید از منظر شامل تولید پراکنده، ذخیره پراکنده، کلیدهای اتصال و سیستم های کنترل است. کلید اتصال نقطه ارتباط بین میکروگرید و مابقی سیستم توزیع است.

تکنولوژی های مختلفی برای کارکرد مناسب کلید زنی لازم است که شامل اندازه گیری، رله های حفاظتی، تجهیزات مخابراتی و غیره میباشد.

هنگامی که کلید باز می شود، منابع تولید توان در میکروگرید باید بتوانند بار آن را با فرکانس مناسب و حفظ سطح ولتاژ تغذیه نمایند .

یک میکروگرید شامل منابع تولید پراکنده محلی (DG)، بار ، ذخیره سازهای انرژی، تجهیزات کنترلی و حفاظتی می باشد و می تواند به عنوان الگوی مناسب برای در نظر گرفتن تأثیر یکپارچه سازی منابع انرژی تجدید پذیر در سطح شبکه توزیع باشد.

شبیه سازی قابلیت اطمینان سیستم های توزیع فعال همراه میکروگرید با MATLAB

یک میکروگرید قادر است در دو حالت متصل به شبکه توزیع برق اصلی و همچنین به صورت جدا از شبکه اصلی مواقع بروز خطا و اغتشاشات، بهره برداری شود.

حرکت سیستم های توزیع امروزی از حالت غیر فعال به سمن هوشمند سازی و فعال با مدهای انعطافپذیر، باعث ایجاد چالش های عمده های در ارزیابی قابلیت اطمینان سیستم های توزیع فعال میگردد.

به ویژه اولین چالش در این زمینه می تواند ارائه یک مدل موثر و کارا جهت در نظر گرفتن عدم قطعیت ها و منابع تولید پراکنده متغیر در ارزیابی قابلیت اطمینان می باشد.

دومین چالش، توسعه یک الگوریتم ارزیابی جدید با قابلیت های مواجه با عدم قطعیت های بالا، پخش بار دو طرفه ناشی از میکروگرید های شبکه می باشد.

علاوه بر این، حوادث متعدد برای سیستم های توزیع فعال رخ میدهد. به دلیل اینکه میکروگرید های محلی ممکن است کماکان پایدار باشد، حتی زمانی که از شبکه اصلی جدا می شود.

شبیه سازی قابلیت اطمینان سیستم های توزیع فعال همراه میکروگرید با MATLAB

قسمتی از شبیه سازی و نتایج

 

شبیه سازی سیستم انتقال قدرت هوشمند با ادوات FACTS در MATLAB

شبیه سازی سیستم انتقال قدرت هوشمند با ادوات FACTS در MATLAB

فرمت : Matlab

سیستم انتقال جریان متناوب انعطاف ‌پذیر Flexible AC transmission system که به اختصار با کلمه FACTS شناخته می شود، سیستمی متشکل از تجهیزات استاتیک استفاده ‌شده جهت انتقال انرژی الکتریکی می باشد.

هدف ادوات FACTS بهبود کنترل‌ پذیری و افزایش توانایی انتقال قدرت شبکه است.

پروژه سیمولینک سیستم انتقال قدرت هوشمند با ادوات FACTS در MATLAB متلب را که با توجه با یک مقاله ۲۰۱۳ انجام شده و در ادامه مطلب به همراه پروژه قابل دانلود می باشد. تصاویر خروجی پروژه نیز در ادامه مطلب قرار داده شده است.

شبیه سازی سیستم انتقال قدرت هوشمند با ادوات FACTS در MATLAB

چکیده انگلیسی این مقاله:

Making of smart grids puts mounting pressure on the nation’s aging electric power transmission system. Smart grids stand geared up to play a much larger role in the energy equation for reduction of transmission line losses with the range of technologies and methodologies now on hand.

The FACTS controllers come out with the capability of enhancing transmission system control, reliability, and operation.

This paper will discuss and express how Static Synchronous Compensator (STATCOM) has effectively been applied to power system for efficiently regulating system voltage and thus increase system load ability.

The simulation analysis of this paper can be used as guideline for power industry. The study is thereby simulated using the MATLAB/SIMULINK software and simulation results show that STATCOM is effective in midpoint voltage regulation on transmission line.

In this paper comparison is also performed between STATCOM and SVC under fault condition and it is proved that STATCOM have the capacity to provide more capacitive power for the period of a fault than SVC. It is also displayed that STATCOM shows faster response than SVC.

قسمتی از شبیه سازی و نتایج