دانلود کتاب و حل المسائل دانشگاهی

دانلود پروژه - پایان نامه - مقاله- گزارش کارآموزی-جزوه- کتاب-فایل های شبیه سازی

دانلود کتاب و حل المسائل دانشگاهی

دانلود پروژه - پایان نامه - مقاله- گزارش کارآموزی-جزوه- کتاب-فایل های شبیه سازی

شبیه سازی موتور یونیورسال تغذیه شده با ولتاژ هارمونیکی

شبیه سازی موتور یونیورسال تغذیه شده با ولتاژ هارمونیکی

این پروژه شامل شبیه سازی سیمولینک همراه با پاورپوینت برای ارائه و گزارش عملکرد می باشد

شبیه سازی کنترل موتور یونیورسال با MATLAB یکی از انواع موتورهای DC میدان سیم پیچی شده موتور یونیورسال است.

اسم این موتورهای یونیورسال از این واقعیت گرفته شده‌است که این موتورها را می‌توان هم با جریان DC و هم  AC بکار برد، اگر چه که اغلب عملاً این موتورها با تغذیه جریان متناوب کار می‌کنند.

اصول کار این موتورهای یونیورسال بر این اساس است که وقتی یک موتور DC میدان سیم پیچی شده به جریان متناوب وصل می‌شود،

شبیه سازی موتور یونیورسال تغذیه شده با ولتاژ هارمونیکی

جریان هم در سیم پیچی میدان و هم در سیم پیچی آرمیچر (و در میدانهای مغناطیسی منتجه) هم‌زمان تغییر می‌کند و بنابراین نیروی مکانیکی ایجاد شده همواره بدون تغییر خواهد بود.

در عمل موتور یونیورسال بایستی به صورت خاصی طراحی شود تا با جریان متناوب سازگاری داشته باشد (امپدانس/راکتانس بایستی مدنظر قرار گیرند) و موتور نهایی عموماً دارای کارایی کمتری نسبت به یک موتور معادل DC خالص خواهد بود

.مزیت این موتورها این است که می‌توان تغذیه AC را روی موتورهایی که دارای مشخصه‌های نوعی موتورهای DC هستند بکار برد،

خصوصاً اینکه این موتورها دارای گشتاور راه اندازی بسیار بالا و طراحی بسیار جمع و جور در سرعت‌های بالا هستند.

سرعت این موتور ها در بی باری در حدود۲۰۰۰۰دور در دقیقه و در با کامل حدود ۴۰۰۰ تا ۱۶۰۰ دور در دقیقه است.

Modeling of an Universal Motor Supplied by a Harmonic Voltag

 

شبیه سازی موتور یونیورسال تغذیه شده با ولتاژ هارمونیکی

فهرست

معرفی موتور یونیورسال

مزایا و معایب اصلی موتور یونیورسال

مدل کردن ریاضی موتور و بررسی روابط

عکس العمل آرمیچر

شبیه سازی موتور یونیورسال

نتیجه گیری

منابع

 

دانلود پروژه شبیه سازی موتور BLDC با نرم افزار Matlab

دانلود پروژه شبیه سازی موتور BLDC با نرم افزار Matlab

این پروژه شامل شبیه سازی سیمولینک همراه با پاورپوینت برای ارائه و گزارش عملکرد می باشد

شبیه سازی موتور BLDC ، کنترل سرعت موتور DC بدون جاروبک (BLDC) در نرم افزار متلب شبیه سازی با تمامی جزیئات و به صورت کامل انجام شده است.

برای مشاهده نتایج کافیست مسیر متلب را در مسیر فایل ها قرار دهید و شبیه سازی را اجرا نمایید.این پروژه شامل شبیه سازی موتور BLDC سیمولینک همراه با پاورپوینت برای ارائه و گزارش عملکرد می باشد

دانلود پروژه شبیه سازی موتور BLDC با نرم افزار Matlab

فهرست

—جایگاه موتور BLDC —

تعریف موتور —BLDC

مزایا و معایب موتور —BLDC

ساختمان موتور BLDC

استاتور

رتور

—سنسور هال BLDC

—اصول عملکرد موتورBLDC

کموتاسیون در موتور کموتاتور DC

کموتاسیون در موتور BLDC

دانلود پروژه شبیه سازی موتور BLDC با نرم افزار Matlab

مقایسه موتورBLDC با موتورهایDC و القایی

—کنترل حلقه بسته موتور —BLDC

روابط حاکم بر موتور BLDC

—شبیه سازی —و نتایج

مراجع

 

دانلود پروژه شبیه سازی شش درجه آزادی یک هواپیمای بدون سرنشین

شبیه سازی غیر خطی یک هواپیمای با نرم افزار Matlab .در این برنامه شبیه سازی شش درجه آزادی یک هواپیمای بدون سرنشین در حالت غیرخطی انجام گرفته شده است.

محیط شبیه سازی به صورت غیر خطی و در فضای نرم افزار سیمولینک می باشد. در این شبیه سازی از یک هواپیمای مدل ساخت دانشگاه کانزاس به نام چشم شاهین استفاده شده است.

این هواپیما یک مدل متعارف ساده بوده و شرایط پروازی نیز در ارتفاع ۳۰۵ متر از سطح دریا با سرعت ۲۷ متر بر ثانیه در نظر گرفته شده است.

مبنای این شبیه سازی بررسی عملکرد کنترلر طراحی شده آن در مقابل ورودی های پله طولی و عرضی می باشد.این شبیه سازی با لحاظ جزئیات ورودی ها و خروجی ها و عوامل مختلف در محیط پرواز وسیله طراحی شده است.

در این کد بخش های پیشرانش، آیرودینامیک، وزن و اینرسی، معادلات حرکتی، جاذبه، کنترلر و ماتریس های تبدیل از بلوک های این شبیه سازی می باشند.

لازم است تمامی معادلات حرکت وسیله پرنده با لحاظ تمامی نیروهای داخلی و خارجی وارده به آن مدلسازی شده و کنترلر طراحی شده با ورودی های مختلف مورد آزمایش قرار گیرد. اساس کار این شبیه سازی آزمایش کنترلرهای طراحی شده برای هواپیما می باشد. لذا از جزئیات هدایتی آن صرف نظر شده است. اساس کار مدلسازی در این شبیه سازی بر اساس روابط نیوتون بوده و کلیه نیروها و گشتاورهای وارده به هواپیما چه در حالت طولی و چه در حالت عرضی در آن مدل شده است. در نهایت نیز شبیه سازی برای دو ورودی پله طولی و عرضی مورد بررسی قرار گرفته است.

فهرست

چکیده

نحوه استفاده از کد

بلوک اصلی حل معادلات

بلوک موتور

بلوک آیرودینامیک

نیروهای وزنی

ماتریس کسینوس های هادی DCM

کنترلر

سایر بلوک ها

شبیه سازی کنترل سیستم توربین بادی با استفاده از کنترل کننده شبکه عصبی

شبیه سازی کنترل سیستم توربین بادی با استفاده از کنترل کننده شبکه عصبی

این شبیه سازی به همراه پاورپوینت توضیحات و نحوره عملکرد موتور پله ای برای شما دانشجویان عزیز آماده شده است.

پروژه مدل سازی و کنترل سیستم توربین بادی مدل General Electric با استفاده از کنترل کننده شبکه عصبی تا کنون مدل‏ ها و روش‏ های کنترلی متفاوتی برای توربین‏ های بادی ارائه شده است.

یکی از مناسب‏ ترین این مدل‏ ها بر مبنای عملکرد واقعی توربین بادی، مدل جنرال الکتریک (GE) است. نوسانات سرعت در خروجی توربین بادی که با محور ژنراتور کوپل است به ژنراتور منتقل می‏شود.

درصورت عدم کنترل نوسانات مزبور، فرکانس برق تولیدی ژنراتور القایی نوسان خواهد کرد. به علاوه، استهلاک ژنراتور و توربین بادی، به دلیل وقوع نوسانات زیاد و ناگهانی در محورها، زیاد می‏شود.

 

 

به این دلیل مراقبت های پیشگیرانه و تعمیرات نیز برای این توربین ها افزایش می‏ یابد و به دلیل قرارگرفتن توربین های بادی در مناطق  صعب العبور و نیز قیمت زیاد تجهیزات آن‏ها، چنین استهلاک‏ هایی هزینه‏ های زیادی را در پی خواهد داشت.

در صورتی که با کنترل سرعت توربین بادی و با هزینه ه‏ای کم، می‏توان این نوسانات را تا حد زیادی کنترل کرد. در این پروژه هدف، بررسی کنترل سرعت روتور توربین بادی با استفاده از کنترل کننده شبکه عصبی با روش آموزش به صورت آنلاین می­ باشد.

فرآیند کنترلی اعمال شده به منظور کنترل سرعت روتور به دو روش تقسیم می‏شود:

۱- کنترل توان الکتریکی.

۲- کنترل استقرار تیغه. در هر دو روش، کنترل کننده حالتی از سیستم دینامیکی را کنترل کرده که در نهایت هدف، برتری در حذف اغتشاش وارده به سرعت توربین می­ باشد. برای بررسی روش ‏های پیشنهادی، مدل‏های مزبور به کمک نرم افزار MATLAB SIMULINK شبیه سازی می‏شوند.

 

دانلود شبیه سازی موتور سنکرون مغناطیس دائم با دو روتور DRPMSM

دانلود شبیه سازی موتور سنکرون مغناطیس دائم با دو روتور DRPMSM

این پروژه دارای پاورپوینت ارائه + توضیحات شبیه سازی + فایل شبیه سازی شده در نرم افزار متلب + مقالات استفاده شده می باشد.

šشبیه سازی موتور سنکرون مغناطیس دائم با دو روتور DRPMSM یکی از انواع ماشین های AC، ماشین سنکرون می باشد.

ماشینهای سنکرون همواره حجم عمده‌ای از تحقیقات را در دهه‌های مختلف به خود اختصاص داده‌اند، تا جایی که بعد از گذشت بیش از ۱۰۰ سال از ارایه اولین نوع ماشین سنکرون همچنان شاهد ظهور تکنولوژیهای جدید دراین عرصه هستیم.

šبا توجه به کاربرد زیاد موتورهای سنکرون آهنربای دائم در صنعت، توجه به بازده و بهره برداری بهینه از این موتورها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

šاولین بار نیکولاس نوی برگر موتور سنکرون با دو روتور را معرفی کرد.š این ماشین در صرفه جویی مصرف انرژی کارآمد است به خصوص در این دوره که عرضه و مصرف سوختهای فسیلی در بحران کمبودی است و به عنوان یک عامل گرم شدن کره زمین و زوال و نابودی محیط زیست در نظر گرفته شده و نیروگاههای بادی و آبی که با پاکی و چرخه ساخت و ساز کوتاه تبدیل به رقابت ترین انرژی های تجدید پذیر شده اند.

شبیه سازی موتور سنکرون مغناطیس دائم با دو روتور DRPMSMدر این نوع از موتورها جریان الکتریکی از طریق حلقه لغزشی به روتور خارجی عرضه می شود.

در این موتور نیروی محرکه ای که دو روتور را به چرخش در می آورد از تعامل بین میدان های مغناطیسی تولید شده توسط آهنربای دائم و آرمیچر تولید می شود.

در این موتور، روتور خارجی میتواند در خلاف جهت روتور درونی گردش کند و همچنین دو روتور میتوانند دارای سرعت و ضریب میرایی متفاوتی باشند.

šدر این موتور برق از طریق حلقه لغزشی به روتور خارجی اعمال می شود و دو روتور در دو طرف ماشین برای حمل بار نصب شده است.

مهمترین تفاوت بین موتور سنکرون آهنربای دائم با دو روتور (DRPMSM) و موتور سنکرون آهنربای دائم معمولی (PMSM) استاتور است که در سنکرون معمولی ثابت است اما در سنکرون با دو روتور می توانند آزادانه چرخش کند ، بنابراین آنها روابط الکترومغناطیسی یکسانی دارند ، به جز قانون حرکت.